BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir
Merhaba Ziyaretçi,
Formumuza Hala Kayıt Olmadınmı?
Formumuzdan Faydalanmak İstemezmisin?
Forumda Bilgi Paylaşımı Yapmak İstemezmisin?
Moderatorlermize Ödevlerin Hakkında Soru Sormak İstemesmisin?
Tabiki İstersin O zaman Ne Duruyorsun Hemen Kayıt Ol ve Bilgilermizden Faydalan..


BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  


Paylaş | 
 

 e-ticaret pazar hacmi 10 milyarı aştı

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj




Kayıt tarihi : 01/01/70
Aktiflik :
998 / 999998 / 999

Deneyim :
998 / 999998 / 999

Saygınlık :
998 / 999998 / 999

Seviye :
100 / 100100 / 100


MesajKonu: e-ticaret pazar hacmi 10 milyarı aştı    Perş. Tem. 22, 2010 9:18 am

e-ticaret pazar hacmi 10 milyarı aştı


2009 yılı toplamında Türkiye’de e-ticaret hacmi tarihte ilk kez 10 milyar TL sınırını aştı. Rakamlarda iyileşme son aylarda yoğunlaşıyor.


2003 yılında sadece 260 milyon TL seviyesinde olan Türkiye’de e-ticaret hacmi, her yıl yaklaşık ikiye katlanarak büyüme göstermiş ve 2008 yılı sonunda 9 milyar TL seviyesine ulaşmıştı. Global krizin etkisi ile nispeten düşük gerçekleşen 2008 yılının son aylarındaki rakamlar, yıllık bazda 10 milyar TL seviyesine ulaşılmasına engel olmuştu.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından açıklanan verilere göre, özellikle yılın ikinci yarısındaki toparlanmanın etkisi ile 2009 yılında e-ticaret hacmi yıllık bazda 10 milyar TL seviyesini aşarak 10,3 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

Sanal Mimarlar tarafından gerçekleştirilen çalışma, 2009 yılının ilk yarısında kriz nedeniyle baskı altında kalan rakamların, yılın özellikle ikinci yarısında yükseliş yönünde hareket ettiğini ve aylık bazda 1 milyar TL seviyelerine ulaşıldığını gösteriyor.

TL bazında e-ticaret rakamlarını incelerken, enflasyon oranı ve kredi kartlarının genel alışveriş için kullanım hacmindeki artışları da göz önünde tutmak gereklidir. Bu çerçevede, parasal büyüklükler yerine her durum altında oransal bir büyüklük veren, e-ticaretin alışveriş amaçlı toplam kredi kartı kullanımı içindeki payı iyi bir göstergedir.

Bu göstergede, kriz döneminde %5 seviyelerinde gerçekleşen rakamın, 2009 yılının ikinci yarısındaki harekete paralel olarak %6 seviyelerine ulaştığı görülüyor. 2005 ve 2006 yıllarında bu oranın %2 seviyelerinde olması, orta vadede yaşanmış olan ilerlemeyi ortaya koyuyor. Başka bir deyişle, Türk insanı alışverişini her geçen yıl biraz daha e-ticaret yönüne kaydırıyor.

Alışveriş amaçlı kredi kartı kullanımı içinde e-ticaretin payı, Sanal Mimarlar tarafından geliştirilen SM E-ticaret Endeksi ile incelendiğinde, Ocak 2005 tarihinde 100 seviyesinden başlayan endeksin, 2008 yılında 300 seviyesine ulaştığı ve 2009 yılının son aylarında bu seviyeyi de aşarak, yılı 311,54 seviyesinden kapattığı görülüyor.

SM E-ticaret Endeksi, Türkiye’de e-ticaret hacminin, alışveriş amaçlı kredi kartı kullanımı içindeki payına bakıyor ve bu paydaki aylık artış ve azalışları baz alıp, endeks olarak sunuyor. Bu çerçevede endeks, alışverişlerde e-ticarete yönelim konusunda gösterge teşkile diyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
e-ticaret pazar hacmi 10 milyarı aştı
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BZMFRM,Oyun Arşivi,Program Arşivi,Online Oyunlar,Knight,Metin2,CS,Ödev Arşivi,Online,Slayt,İndir :: Program ve Bilgisayar Merkezi :: Bilgisayar & İnternet-
Buraya geçin: